۱۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۱

صفاری نیا خبر داد:

رونمایی از 10 محصول جدید دانش بنیان/ اعطای جایزه پیامبر اعظم به محققان

رونمایی از 10 محصول جدید دانش بنیان/ اعطای جایزه پیامبر اعظم به محققان

رئیس پارک فناوری پردیس از رونمایی 10 محصول دانش بنیان این پارک در مهر و آذرماه خبر داد و گفت: در سال جاری اولین دور اعطای جایزه پیامبر اعظم به محققان کشورهای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس مهدی صفاری نیا پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری حمایت از شرکتهای دانش بنیان را از ماموریت های اصلی این پارک نام برد و افزود: برای این منظور اقداماتی چون کاهش بوروکراسی اداری، تدوین قوانین و ضوابطی برای انجام بهتر فعالیت های شرکتهای مستقر در پارک و توانمند سازی شرکتهای دانش بنیان برای حضور در بازارهای ملی، منطقه ای و بین المللی اجرایی شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در حال حاضر 130 شرکت در این پارک مستقر شدند، اظهار داشت: در یک سال اخیر 65 درخواست برای استقرار در این پارک دریافت شد که پس از بررسی از این تعداد 24 شرکت دانش بنیان به مجموعه شرکتهای مستقر اضافه شدند.

دستاورهای شرکتهای مستقر در پارک پردیس

وی با اشاره به برخی از دستاوردهای شرکتهای مستقر در این پارک خاطرنشان کرد: شرکتهای دانش بنیان مستقر در این پارک موفق به عرضه محصولات دانش بنیانی چون دستگاه پیشرفته شناسایی مشکلات قلبی نوزادان، نانوسکوپ نیروی اتمی، دستگاه برش جراحی با فرکانس بالا، دوربین های نسل جدید سرعت سنج اتومبیل و دستگاه لایه نشانی مولکولی شدند.

صفاری نیا همچنین به دستاوردهای این پارک در حوزه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه موفق به عرضه مواد موثره داروهای درمان هپاتیت B، C و D، واکسنهای فصلی و درمان سرطان شدند.

رونمایی 10 از فناوریهای داخلی

صفاری نیا از رونمایی 5 فناوری خبر داد و در این باره گفت: در روز 23 مهر ماه سال جاری از 5 فناوری در حوزه های نانو، الکترونیک، مخابرات و مکاترونیک و 5 محصول در حوزه دارو و سلامت رونمایی خواهد شد.

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به رونمایی 5 محصول دانش بنیان دیگر در حوزه سلامت در آذر ماه سال جاری، اضافه کرد: در آذرماه سال جاری از 5 داروی جدید رونمایی خواهد شد.

به گفته وی، داروهای رونمایی شده در درمان بیماری سرطان و سوختگی کاربرد دارد که برخی از آنها برپایه فناوری نانو است.

ارائه خدمات تجاری سازی به محصولات دانش بنیان

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به خدمات تجاری سازی این پارک برای شرکتهای دانش بنیان، یادآورشد: تاکنون 45 محصول دانش بنیان از امکات و خدمات تجاری سازی این پارک استفاده کرده اند و در یک سال اخیر نیز از سوی شرکتهای مستقر 43 محصول ارتقا یافته به جامعه علمی و فناوری کشورعرضه شده است که از این تعداد محصول، 40 ثبت اختراع داخلی و خارجی داشته ایم.

دریافت استاندارد برای محصولات دانش بنیان پارک

صفاری نیا با تاکید بر اهمیت استاندارد برای محصولات دانش بنیان، ادامه داد: در این زمینه تاکنون 100 استاندارد و گواهی نامه کیفیت از سوی شرکتهای دانش بنیان مستقر در این پارک دریافت شده است.

ثبت اطلاعات 4 هزار فناوری

عضو هیات امنای پارک فناوری پردیس، با اشاره به راه اندازی فن بازار ملی در این پارک، اضافه کرد: تاکنون 6 هزار و 700 نفر از محققان و کارآفرینان عضو این فن بازار هستند و از خدمات آن بهره مند می شوند.

به گفته وی در این فن بازار تاکنون اطلاعات بیش از 4 هزار محصول دانش بنیان ثبت شده است.

برگزاری نمایشگاه فناوریهای پیشرفته

صفاری نیا از برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوریهای پیشرفته خبر داد و گفت: اولین دوره این نمایشگاه ها در اسفند ماه سال گذشته با حضور 50 شرکت دانش بنیان از کشور روسیه برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی در سال جاری، اظهار داشت: در اسفندماه سال جاری این نمایشگاه با حضور کشورهای بیشتری برگزار و پیش بینی می شود که 100 شرکت دانش بنیان حضور خواهند داشت.

موفق پارک فناوری پردیس در صادرات دانش بنیان     

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به تلاشهای این پارک در بازارهای بین المللی، خاطر نشان کرد: در این زمینه با حضور در نمایشگاه های بین المللی آخرین دستاوردهای محققان را عرضه کردیم که از آن جمله می توانیم به صادرات دستگاه نانو سکوپ نیروی اتمی به 17 کشور اشاره کنیم.

وی ادامه داد: این پارک موفق به صادرات 38 محصول دانش بنیان در حوزه های تجهیزات پزشکی، الکترونیک، دارویی، محصولات مخابراتی، مکانیک و شیمی شدیم که از این تعداد 17 کشور اروپایی هستند.

صفاری نیا برگزاری تورهای فناوری را از دیگر برنامه های این پارک برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان نام برد و یادآور شد: با برگزاری این تورها شرکتهای دانش بنیان از بخشهای صنعتی کشورهای هدف بازدید می کنند که در این راستا تاکنون تورهای فناوری در کشورهای روسیه در زمینه های نفت و گاز ومخابرات، بلاروس در زمینه مکانیک و IT و چین در زمینه لیز برگزار شده است.
 
اعطای جایزه پیامبر اعظم به محققان کشورهای اسلامی

عضو هیات امنای پارک فناوری پردیس از اعطای جایزه پیامبر اعظم خبر داد و افزود: این جایزه به محققان کشورهای اسلامی اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جایزه به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، خاطرنشان کرد: اعطای این جایزه از سال آینده آغاز می شود.

صفاری نیا، شناسایی محصولات دانش بنیان تولید داخل را از برنامه های این پارک نام برد و گفت: در جهت حمایت از تولید داخل یکسری استانداردهایی تدوین شده است و بر اساس آن خرید محصولات خارجی که نمونه داخلی دارند برای دستگاه ها ممنوع خواهد شد.

وی ادامه داد: در این زمینه برنامه ای در زمینه شناسایی محصولات دانش بنیان در دستور کار قرار دارد و برای این منظور سایتی راه اندازی شده است.
کد خبر 1715770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha